زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ -

امام جمعه چمستان:

مشارکت در کار خیر بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، گفت: مشارکت در مسیر خیر و نیکی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

سیدمحمود موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی  «سرای نور» اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت اظهارکرد: خداوند در بهار طبیعت برانگیخته شدن زمین را به انسان نشان می‌دهد و فرصتی ویژه است تا بهار طبیعت را با بهار معنوی در این ماه مبارک پیوند و بیداری و تولد دیگری را رقم بزنیم.وی با اشاره به سنت صله رحم در عید نوروز و سفارش آن در دین اسلام، افزود: شب نشینی‌هایی که در جامعه کمرنگ شده را احیا و با روزهای آرام و شب‌های پرشور در این ماه مبارک  صله رحم و دید و بازدیدهای عیدانه را اجرا کنیم.

 

 

 

 

امام جمعه چمستان گفت: با توجه به توریستی بودن منطقه، دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و شهری در این فرصت باید برنامه‌های متنوع و تأثیرگذاری در مساجد، اماکن تفریحی و… در راستای تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت برپا و شب‌های خاطره‌انگیزی برای مردم  ایجاد کنند.
موسوی تأکیدکرد: با برنامه‌های معنوی پربار در شب‌های قدر و شهادت، افطاری ساده در ایستگاه‌های صلواتی و مساجد و … می‌توان با ایجاد معرفت جمعی در جامعه، انس و مودت بین مردم به وجود آورد.

 

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و ساده زیستی افزود: با افطاری ساده در کنار اقوام و دوستان و دور از چشم به هم چشمی می‌توانیم فاصله‌ها را کم کنیم و سر سفره رنگین خداوند بنشینیم.

 

 

امام جمعه چمستان خاطرنشان‌کرد: روزه گرفتن نقش مهمی در سلامتی انسان‌ها دارد و باید در جهاد تبیین ویژگی معنوی و دنیوی ماه مبارک رمضان را در جامعه و برای جوانان و نوجوانان روشنگری کنیم.

 

موسوی گفت: پیامبر (ص) فرمودند اگر بندگان خدا بدانند ماه مبارک رمضان چه خبر است می‌خواهند در طول سال روزه باشند.

 

 

وی بیان‌کرد: در ماه مبارک رمضان خواب عبادت، نفس کشیدن ثواب (سبحان الله)، شیطان در غل و زنجیر و دعاها مستجاب است که باید از این امتیازات در بهار قرآن نهایت بهره را ببریم و با لقمه حلال، عفت کلام، عفاف و حجاب، توبه و … سیاهی دل را در پاکی چشمه زلال قرآن در ماه مبارک بشوییم تا نور الهی در آن بتابد و سبب آرامش روح و جان انسان شود.

 

امام جمعه چمستان تأکیدکرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی باید به معیشت مردم و مشکلات خانواده‌ها به صورت ویژه و جدی رسیدگی شود.

 

 

موسوی با اشاره به اینکه روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، افزود: روزه‌دار باید با درک شرایط سخت از افراد بی‌بضاعت و آسیب پذیر به ویژه در اطراف و اقوام در حد توان از آن‌ها دستگیری کند و تعاون در مسیر خیر و نیکی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

 

وی با تأکید بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان‌کرد: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید در راستای فرهنگسازی و جهاد تبیین در حفظ عفت و حجاب در جامعه و تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند. 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو